ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

نگارستان

افزایش کارآیی ذهن با انگور سیاه

افزایش کارآیی ذهن با انگور سیاه

ترکیبات موجود در انگور سیاه با ویژگی های طبیعی و خواص اعجاب انگیز خود می‌تواند به جوان ماندن و افزایش کارآیی ذهن انسان و همچنین افزایش عملکردهای ذهنی مانند دقت، توجه و خلق و خو، کمک کند و به طور بالقوه در مدیریت زوال مغزی که با افزایش سن ارتباط دارد، تأثیر داشته و به افراد مبتلا به اختلالات مغزی مانند بیماری پارکینسون یا افسردگی کمک نماید.

مطالعه بر روی ترکیبات موجود در انگور سیاه نشان می دهد که عصاره این میوه موجب کاهش فعالیت یک خانواده‌ از آنزیم‌هایی به نام «مونوآمینواکسیداز» که تنظیم کننده غلظت سروتونین و دوپامین در مغز است، می شود. این مواد شیمیایی انتقال دهنده پیام‌های عصبی بوده و به عنوان مواد شناخته شده موثر بر خلق و خو و شناخت، بر درمان علائم عصبی مرتبط با بیماری پارکینسون و اختلالات خلقی، مانند استرس و اضطراب متمرکز هستند.

در این مطالعه، 36 نفر افراد بزرگسال 18 تا 35 ساله حضور داشتند و از آنها خواسته شده بود که 250 میلی‌لیتر نوشیدنی قبل از انجام مجموعه‌ای از آزمایشات ارزیابی عملکرد ذهنی مصرف کنند. به گروهی از شرکت‌کنندگان، دارونمای شیرین که طعم آن شبیه انگور سیاه بود، به گروه دیگر عصاره آنتوسیانین غنی شده با انگور سیاه  و به گروه دیگر آبمیوه انگور سیاه داده شد.

پژوهشگران پس از بررسی نتایج، کشف کردند که مصرف آبمیوه انگور سیاه، سبب ایجاد بهبودی در خلق و خوی افراد و کاهش میزان خستگی فکری و ذهنی آنها شد. علاوه بر این، آزمایش خون این افراد نشان داد که فعالیت آنزیم «مونوآمینواکسیداز» (MAO) به شدت پس از مصرف آبمیوه انگور سیاه کاهش یافت، این نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در انگور و انگور سیاه برای سلامت مغز و یا کنترل علائم اختلالاتی مانند بیماری پارکینسون مفید است.