ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

نگارستان

خواص درمانی و پزشکی میوه ها

خواص درمانی و پزشکی میوه ها

مصرف میوه ها و سبزیجات با منابع عظیمی از ویتامین، فیبر و آنتی اکسیدان، یکی از پرکاربرد ترین گزینه ها در پزشکی و سلامت است که بدون عوارض جانبی، بسیاری از اختلالات جسمی و روحی را با قدرتی حیرت انگیز درمان میکند. برهمین اساس، پایگاه آموزشی نگارستان تعدادی از میوه ها را همراه با مهم ترین خواص درمانی و پزشکی آن حضورتان تقذیم میدارد که امید است مورد توجه واستفاده قرار گیرد.

 

خرمالو

خرمالو که در غرب، سیب شرقی نیز نامیده می‌شود، میوه‌ای است کروی شکل با پوست بسیار نازک که رنگ آن از زرد متمایل به نارنجی تا نارنجی پررنگ متغیر است.

 

انار

آب انار براي پيشگيري از سرطان مفيد است، سلامت قلب را بهبود مي‌بخشد و حتي مي‌تواند توان جنسي را تقويت کند.

 

گريپ‌فروت

گريپ‌فروت به مدد آنتي‌اکسيدان‌هايي که دارد، همانند ميوه و سبزيجات ديگر، خاصيت ارتجاعي رگ‌ها را افزايش مي‌دهد و براي همين تأثير مثبتي روي گردش خون دارد. 

 

انجير

انجير در درمان و بهبود يبوست، سوءهاضمه، سرفه، برونشيت و آسم کاربرد دارد. مصرف اين ميوه پس از ابتلا به بيماري، به افزايش وزن نيز کمک مي‌کند.

 

سیب

سیب به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم، افزایش هوش، پیشگیری و درمان آلزایمر، کاهش کلسترول، کاهش خطر حملات قلبی، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، افزایش انرژی بدن، افزایش بینایی و بهبود دیابت کمک می‌کند و بر اساس نتايج پژوهشي که روي زنان 45 تا 67 سال انجام گرفت، مصرف روزانه يک عدد سيب به کاهش وزن کمک مي‌کند. 

 

خربزه

خربزه براي اشخاص مبتلا به کم‌خوني بسيار مفيد است، رنگ چهره را روشن مي‌کند، رفع کننده يبوست است و به هضم غذا کمک مي‌کند همچنين افزاينده ادرار و دفع‌کننده سنگ مثانه و کليه است.

 

گلابی

تابستان است و ميوه‌هاي خوشمزه و آبدارش. در فصل گرما بهترين توصيه‌ي غذايي که مي‌توان به همه پيشنهاد کرد خوردن ميوه است و يکي از اين ميوه‌هاي خوش طعم و البته مفيد که نمي‌توان از کنارش به راحتي گذشت گلابي است.

 

خرما

یکی از مواد غذایی ایرانیان خرماست که در ماه مبارک رمضان بیشتر خورده می‌شود. خرما میوه‌ای مغذی و مفید است و بسیاری از افراد روزه‌ی خود را با آن باز می‌کنند.

 

میوه‌های قرمز

زغال اخته با عفونت‌های دستگاه ادرار مقابله می‌کند. گیلاس ضد نقرس است. توت فرنگی خواص ضد سرطانی دارد و مورد صحرایی قرمز، تمشک، شاه توت با پیری مقابله می‌کنند. 

 

گیلاس

گیلاس سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بوده، از این رو روند پیری را به تأخیر می‌اندازد. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه 6 عدد گیلاس می‌تواند جایگزین خوبی به منظور کنترل و درد ناشی از تورم بیماران باشد. 

 

لیموترش

لیموترش می‌تواند روی رنگ و روی شما تأثیر بگذارد و پوست‌های کدر و تیره را روشن و خوش آب و رنگ کند. اگر می‌خواهید مقداری کالری بسوزانید به سراغ لیموترش بروید؛ این ماده‌ی مغذی شما را به اندام دلخواه‌تان نزدیک می‌کند.

 

توت فرنگي

توت فرنگي منبع غني از فيبر، ويتامين C، پتاسيم و آنتي‌ اکسيدان‌ ها است. از اين ميوه مي ‌توان در جهت افزايش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در مجموع ارتقاي سلامتي بدن بهره گرفت. مواد آنتي اکسيدان موجود در توت فرنگي مانند آنتوسيانين و ترکيبات فنلي آن، موجب تقويت توان آنتي‌اکسيداني سلول‌هاي بدن خصوصاً گلبول‌هاي قرمز مي‌شود در نتيجه کم خوني‌هاي هموليتيک کاهش يافته و سلامت دستگاه قلب و عروق افزايش مي‌يابد.

 

طالبي

طالبي منبع خوبي از پتاسيم، ويتامين ب 6، فيبر غذايي، فولات و ويتامين ب 3 مي‌باشد. همراه شدن فيبر با ويتامين‌هاي گروه ب، طالبي را به ميوه‌اي عالي براي تأمين توليد انرژي حاصل از متابوليسم کربوهيدرات و حفظ قند خون در حد مطلوب تبديل کرده است.

 

هلو

هلو غني از ويتامين آ و پتاسيم است و برای شادابی پوست بسیار مناسب است و با توجه به ساير مواد مغذي كه دارد، آن را براي سلامتي بسيار مفيد و مناسب كرده است. به علت فيبر فراوان، ايجاد حس پُري كرده و براي كساني كه براي كاهش وزن تلاش مي كنند، مناسب است.

 

شلیل

شلیل منبع غنی ویتامین‌های آنتی اکسیدان، فلاوونوئیدها ، فیبر و پتاسیم است؛ از این رو یک میوه‌ی بسیار مفید در تابستان برای مقابله با گرمازدگی است. این میوه برای پیشگیری از بیماری های قلبی، بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار، سرطان، فشار خون بالا و سکته ی مغزی مفید است به علاوه از پیری پوست و بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند.

 

زردآلو

زردآلو یک منبع بسیار خوب از ویتامین A و کاروتن ها است. کالری کمی دارد اما منبع غنی ای از فیبرهای رژیمی، ویتامین ها و املاح معدنی است. به بینایی بهتر کمک می کند و از بدن در برابر ابتلا به انواع سرطان ها محافظت می کند.

 

ميوه‌هاي ارغواني

مصرف مرتب بلوبري، شاه‌توت يا آلو قرمز، احتمال پيشرفت پارکينسون و آلزايمر را کاهش مي‌دهد.