ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

نگارستان

شانس تغییر زندگی

شانس تغییر زندگی

شانس تغییر زندگی

در زمان های گذشته، پادشاهی نکته سنج و دانا، تخته سنگی را در وسط یک جاده قرار داد و برای دیدن عکس العمل مردم، در جایی مخفی شد.

بعضی از بازرگانان و ندیمان ثروتمند پادشاه بی تفاوت از کنار تخته سنگ می گذشتند و با غرولند از مدیریت و بی نظمی در شهر انتقاد میکردند. با وجود این، هیچکس تخته سنگ را از وسط جاده بر نمی داشت.

نزدیک غروب، یک روستایی که پشته ای از هیزم و میوه و سبزیجات را حمل میکرد، نزدیک سنگ شد. بارهایش را زمین گذاشت و دقایقی را روی سنگ نشست. پس از اینکه خستگی اش از بین رفت، نگاهی تامل برانگیز به سنگ و جاده انداخت و با هر زحمتی بود تخته سنگ را از وسط جاده برداشت و زیر درخت کهنسال و تنومند کنار جاده قرار داد تا هرکسی خواست لحظاتی را استراحت کند در زیر سایه درخت از گرمای طاقت فرسای تابستان هم مصون بماند.

مرد روستایی در حین جابجا کردن سنگ، کیسه ای را دید که زیر تخته سنگ قرار داده شده بود. کیسه را باز کرد و داخل آن سکه های طلا و یک یادداشت پیدا کرد.

پادشاه درآن یادداشت نوشته بود:

هر سد و مانعی می تواند یک شانس برای تغییر زندگی انسان باشد

براستی مشکلات هستند که انسان را برای مرتفع کردن آنها، به تکاپو وامیدارد و با پشتکار و اراده قوی توانسته است گره های بیشماری را بگشاید. اگر موانع و مشکلات بر سر راه انسان نبود، شاید ما شاهد این حجم پیشرفت بشر نبودیم، کما اینکه بدون آن زندگی نیز بسیار یکنواخت و تکراری میشد، زیرا:

رودها آوازشان را از دست خواهند داد اگر سنگها را از پیش پایشان برداریم